فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: سازمان‌های بین‌المللی هواپیمایی مانند «ایکائو» در بازرسی‌هایی که از فعالیت‌های حفاظتی سپاه به عمل می‌آورند، نکاتی که می‌تواند در بهبود امنیت پرواز در دیگر کشوها مورد استفاده قرار گیرد را به آنها منتقل می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار صفرعلی موسوی، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان سپاه حفاظت با امام راحل در پاسخ به سؤال دفاع پرس مبنی بر معرفی دستاوردهای سپاه حفاظت هواپیمایی، اظهار داشت: دستاوردهای سپاه حفاظت هواپیمایی موفقیت صد درصدی در اجرای مأموریت‌های محوله بوده؛ که این موفقیت با خنثی‌سازی ۲۶ مورد اقدام به هواپیماربایی، مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی، خنثی‌سازی بیش از ۱۰۰ مورد اقدام به هواپیماربایی در زمین (شناسایی و دستگیری عوامل خرابکار) و تقدیم بیش از ۷۰ شهید در دوران دفاع مقدس و سوانح هوایی و بیش از ۶۵۰ نفر جانباز در جنگ تحمیلی و عملیات‌های خنثی‌سازی هواپیماربایی به‌دست آورده است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی و کمک به بهتر انجام شدن پروازها و همچنین برقراری آرامش برای مردم در پروازها، از دیگر اقدامات سپاه در طول مدت حضور در فرودگاه‌هاست، افزود: سپاه اگرچه در زمان قبول مسئولیت حفاظت از فرودگاه و پروازها تجربه‌ای نداشت، ولی به‌واسطه عشق به امام(ره) و حفظ انقلاب اسلامی، با مطالعه فعالیت‌های حفاظتی در دیگر کشورها و استفاده از خلاقیت‌های جوانان انقلابی، اکنون به مرحله‌ای از رشد و بالندگی رسیده که می‌توان گفت در دنیا در رده اولین‌ها قرار می‌گیرد.

سردار موسوی در خصوص انتقال تجربه به دیگر کشوها نیز عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی هواپیمایی مانند «یاتا» و «ایکائو» در بازرسی‌هایی که از فعالیت‌های حفاظتی سپاه به عمل می‌آورند، نکاتی که می‌تواند در بهبود امنیت پرواز در دیگر کشوها مورد استفاده قرار گیرد را به آنها منتقل می‌کنند.      

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نظارت سپاه حفاظت هواپیمایی در خرید هواپیمای مسافری توسط دولت هم بیان داشت: سپاه نظارتی بر این گونه خریدها ندارد؛ اما وقتی خریدی انجام شد و هواپیما به ناوگان هوایی کشورمان اضافه شد، آن زمان فعالیت‌های حفاظتی سپاه نیز آغاز می‌شود.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    با توجه به حجم بالای خرید هواپیما دولت باید با ایجاد رقابت بین 5-6 سازنده هواپیماهای کلاس 100 تا 200 نفره در دنیا، از اونها گرفتن فناوری یا تولید برخی قطعات رو هم ضمن قرارداد درخواست میکرد که قطعا با توجه به تعداد سفارش بالا بعضی حاضر می شدن قبول کنن چون ایرباس و بوئینگ در برابر قرار داد 100 فروندی با چین حاضر شدن خط تولید هم بدن به چین در حالی که چین خودش به زودی هواپیمایی در همون کلاس رو پرواز خواهد داد اما قرارداد 100 فروندی اونقدر اغوا کننده بود که حاضر شدن خط تولید بدن به چین حالا برای بیش از 100 فروند هواپیما آیا حاضر نبودن به ما فناوری یا تولید قطعه و ... بدن؟ اینجوری برای متخصصان کشور هم اشتغال ایجاد می شد و فناوری های پیشرفته ای که در جاهای مختلف صنعتی غیرنظامی کاربرد داره وارد کشور میشد متأسفم برای دولت که همینجوری رفت یه خرید خشک و خالی کرد
  • افشین تهران ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    تازه اینقدر ادعا هم دارند که بقیه رو بی سواد خطاب میکنن.کلا برجام برای ما نفعی نداره و سودش برای غرب بیشتر هست البته با این روش.
  • حسین ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    دقیق میفرمائی ولی کسی گوش نمیده که. با این خرید خیلی بجابود اما فرصتا یکی یکی میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس